sexta-feira, março 16, 2007

A mágica da estratégia de novos mercados em SaaS

Em um recente post, Phil Wainewright discorre sobre uma empresa nova que está em uma espiral para atacar um novo mercado de SaaS.

"One of the most impressive facets of Xactly's strategy is that it's defining its own market, rather than aiming to seize an existing application category from incumbents. After a period of intensive analysis of the market opportunity ahead of it, Xactly believes it can expand into a number of related application categories (see diagram) that are poorly served by current vendors — especially in the high end of the mid-market, which is the sweet spot for Xactly and its on-demand offerings."

Mais do que toda a vasta teoria de chams, oceanos, Porters e Christensens, o interessante é notar que o CRESCIMENTO já vem com o LockIn embutido, qdo falamos de SaaS...

"Connect is an API, provided free-of-charge, which allows developers to create custom connections either into or out of Xactly. This means customers can link back-end data from any system into Xactly, and once it's been cleansed and transformed in the Xactly engine it can then be exported, for example into business intelligence software for further analysis."

É... Como alguém já escreveu não lembro onde sobre a dominância da SAP no high end... Parece que os novos SaaS players vão dominar tudo no middle low end market.

Quem viver... Verá!

SENTAPUA! E vamos à luta, filhos da Pátria!

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